Geoblog.pl    kaktuusik    Podróże    Australia, Nowa Zelandia i Wyspy Cooka    Ruszamy do Akaroa

Ruszamy do Akaroa

Nowa Zelandia
Nowa Zelandia, Christchurch

Postanowilismy wypozyczyc samochod. Ale nie jakis tam zwykly samochod, czy Fiata Pande.... Taka super Toyote, campervana, dzieki ktorej mamy caly dom ze soba :-)

Zapakowalismy sie do bryki, jest troche duza i siedzenie kierowcy jest po innej stronie, ale jest bardzo wygodnie. Lukasz poszedl na pierwszy ogien jesli chodzi o prowadzenie i po kilkunastu minutach juz calkiem niezle sobie radzil. Skrzynia biegow ma taki sam uklad, jak w europejskich samochodach tak samo pedaly, jedyna roznica sa kierunkowskazy po prawej stronie. No i lewostronny ruch... ;-)

Ruszylismy najpierw do sklepu na super zakupy za 150$ na caly wypad (znowu w Pak'n'Save). Mozna do niego dojechac darmowym zoltym autobusem, ale my mielismy juz samochod :-) Po wydaniu 80$ dostaje sie kupon znizkowy na paliwo na stacji tej samej firmy (10c taniej za litr), jednak mozna placic za nie tylko karta.
Vana wynajelismy za 27$ dziennie + 19$ dziennie full ubezpieczenia w firmie Explore More. Obsluga bardzo mila, wszystko zalatwili dosyc sprawnie, przyjechali do nas pod hostel i zawiezli do wypozyczalni. Dodatkowo dostalismy przewodnik, mape Nowej Zelandii, odtwarzacz DVD i 2 filmy, i adapter do podlaczenia iPoda do gniazdka zapalniczki. Wow :-)
W samochodzie mamy lodowke, zlew, kuchenke, wszystkie garnki, sztucce, talerze, kubki, szklanki, wygodne 2 kanapy i stol, ktore na noc zamieniaja sie w lozko. Wow x 2 :-)

Postanowilismy nagrac nasze wszystkie zdjecia na plyte, jednak przechowywanie wszystkiego na PenDrivach moze byc "ulotne". Znalezlismy kawiarenke internetowa niedaleko katedry i za nagranie plyty DVD zaplacilismy 9$ razem z plyta. Po nagraniu moglismy bezplatnie sprawdzic jej zawartosc.

Samochod wypozyczylismy w biurze firmy Adventure Centre niedaleko katedry. Tam tez od razu kupilismy bilety na prom i na autobusy na podroz z Christchurch do Auckland.

Wyruszylismy do Akaroa po poludniu tego samego dnia, ale o tym bedzie w nastepnym odcinku :-)